Wha gwaan........??

nu tror ni säkert jag e lita berusad,,men icke nikce.. lyssnade på radion häromdan i bilen på p3 rytm,, dom spelar
alltid sån skön musik..... spelade en låt som fick mig att minnas tebax till cayman island...
kom o tänka på patwa lr patois språket jag lärde mig lite av dem jamacainer jag träffade..
helt outstanding o underhållande språk,,,lärde mig några fraser som gjorde vardagen lite mer rolig....
..
Ibland kan man dock ha lite svårt att förstå..tacka *** för det när kortar av halva meningen....
wha gwaan mina vänner kan i engelska översättas till whats going on?? hur är läget typ .. haha...

ja vad säger man om jamaica då?? aldrig varit där men känner att det skulle vara otroligt roligt att kanske kunna få åka dit
på semester någon gång.... hört rykten om deras fina vattenfall o deras outstanding natur....



slänger upp lite roliga filmer.....

ser om ni förstår något i första filmen ??
Film 2 är elephant man som är en känd musik artist från jamica som spelar riktigt skön musik....
här lär han er lite sköna dancehall moves... vet dock inte om han rökt lite ganja men lite flummig verkar han dock vara..

haha.. hooppas alla får en skön vecka....
..................... Mi comba (me coming back)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0